BuitenBeter app breder bekend maken onder Rotterdammers

Sinds ruim een jaar kunnen Rotterdammers via de BuitenBeter app problemen met de buitenruimte gemakkelijk doorgeven aan de gemeente, zoals bijvoorbeeld defecte lantaarnpalen, losse stoeptegels of grofvuil in de straat. De ChristenUnie-SGP is positief over deze laagdrempelige manier van communicatie met de gemeente en de snelle afwikkeling van de meldingen. Wel lijkt de app nog relatief onbekend onder Rotterdammers en worden de gemelde problemen niet altijd opgelost. De ChristenUnie-SGP heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan het Rotterdamse stadsbestuur.

Omdat de BuitenBeter app een mooi instrument is om problemen gemakkelijk door te geven aan de gemeente zou het volgens de ChristenUnie-SGP mooi zijn als veel Rotterdammers de app gaan gebruiken. In schriftelijke vragen heeft de partij gevraagd hoeveel Rotterdammers al gebruik maken van de app en welke maatregelen het stadsbestuur in gedachten heeft om het gebruik nog verder te promoten.

Afhandeling meldingen
Nadat een gebruiker van de BuitenBeter app een melding heeft verstuurd naar de gemeente wordt hij/zij op de hoogte gehouden van de afhandeling van deze melding. Zo ontvang je per mail een bevestiging en meestal binnen 48 uur een bericht dat de melding is afgehandeld. De ervaring van de ChristenUnie-SGP is echter dat de status ‘afgehandeld’ niet betekent dat het probleem verholpen is maar dat de melding bij de juiste gemeentelijke afdeling ligt. Dit kan voor verwarring zorgen omdat je als melder niet weet of en wanneer het probleem verholpen gaat worden. De ChristenUnie-SGP wil daarom dat het stadsbestuur de manier van afhandelen van meldingen via de BuitenBeter app nog eens onder de loep neemt, met als doel het verder verbeteren van de gemeentelijke dienstverlening.

Maak je nog geen gebruik van de BuitenBeter app? Ga dan naar buitenbeter.nl, download de app en start met meldingen doorgeven aan de gemeente Rotterdam!

Deel dit artikel met anderen:
[shareaholic app=”share_buttons” id=”5067490″]